2014. január 10., péntek

Argán olajak és kozmetikumok


Ha már az előző posztban szóba került az argán olaj, gondoltam írok róla egy kicsit részletesebben, illetve feltérképezem a kapható argán olajakat és argán olaj felhasználásával készült kozmetikumokat.

A Marokkóban honos argánfa csonthéjas gyümölcsének mandulaszerű magjából préselik az olajat, a mai napig hagyományos módszerrel, kézi erővel dolgozzák fel és hidegen sajtolják. Az olaj ára többek között a feldolgozás módja és az elérhetőség miatt is ilyen drága, mert az argánfát sikerrel nem nagyon tudták még máshol honosítani.

Több mint 80%-ban értékes telítetlen zsírsavakat tartalmaz, antioxidánsokban gazdag és kimagasló az E vitamin tartalma. Bőrápolásra kitűnő mert gyorsan beszívódik, nem tömíti el a pórusokat és magas antioxidáns tartalma miatt remek ápoló hatása van. Lassítja a bőr öregedését, fokozza a rugalmasságát, sőt irritációk gyógyítására is alkalmas. Hajápolásnál nemcsak a töredezett hajvégeken segít hanem a fejbőrbe masszírozva is alkalmazhatjuk, problémás, száraz, viszkető fejbőr esetén. Az eredeti argánolajnak jellegzetes illata van ami használat esetén elvileg hamar elillan. Ha valaki nem kedveli az illatát akkor célszerű hajmosás előtt hajpakolásként alkalmazni és minimum negyed óráig fenn hagyni.

Argán olajakat többféle kiszerelésben és áron lehet kapni:


Aromax argán olaj 20 ml 1.490 Ft


Erbavita argán olaj 50 ml 3.590 Ft


Maghreb bio argán olaj 100 ml 3.500 Ft


Mincer argán olaj 15 ml 1.899 Ft


Solio hidegen sajtolt 100%-os argán olaj 100 ml 2.500 Ft 


Az eredeti, higítás nélküli argán olaj sötétebb, aranysárga szinte már barna színű és jellegzetes, kicsit furcsa illata van, ha túl világos vagy túl szagtalan akkor lehetséges hogy higított változat. A fenti három közül én most az Aromaxot rendeltem meg, krémekhez és hajpakolásokhoz szeretnék belőle adagolni.

De a kínálatban bőségesen találunk olyan kozmetikumokat amik eleve argán olaj hozzáadásával készültek:


Agadir argán olajos balzsam - garantáltan eredeti 100%-os tisztaságú argán olajjal 

Dr. Organic argán olajos tusfürdő 


Vanita argán olajos krémszappan


Green Pharmacy argán olaj és füge tusfürdő 


Mincer argán olajas sminkeltávolító

Montibel-lo regeneráló hajmaszk argán olajjal


Lovea Argán olajos testradír


Babyliss argán olajos kondicionáló





Organix argán olajos sampon

Dr. Organic argán olajos szemkörnyék feszesítő szérum













6 megjegyzés:

  1. I love argan oil :)
    ideveleazösszessel!

    VálaszTörlés
  2. Egyre több mindent csinálnak argánolajból, most van egy tusim amibe az van, egyszer próbáltam és tényleg puha volt a bőröm: )

    VálaszTörlés
  3. Nekem tegnap érkezett meg az egyik biowebshopos rendelésem, amiben sheavaj és kókuszolaj mellett argánolajat is rendeltem. Ma akarom kipróbálni ricinusolajjal keverve hajmosás előtti olajpakolásként, bár már tegnap kentem egy kicsit a hajvégeimre. Az illata elsőre nem volt kellemes, de különösebben nem zavar, ha hatékony. :) Az én 100 ml-em került 2900 Ft-ba, hidegen sajtolt 100%-os argánolaj a Solio Kft.-től.

    VálaszTörlés
  4. Azrail - igen én is ezért próbálgatom arcra, főleg így télvíz ( tavasztél ) idején, mert hajlamos ilyenkor jobban kiszáradni a bőröm. Tusfürdőből a Dr.Organicot néztem ki most, neked milyen van?

    Dóri - A ricinusról már én is olvastam hogy szintén jó hajápolásra de én csak szempillára próbáltam eddig, arra viszont csodaszer. Ha kipróbáltad a ricinus-argán hajpakolást, majd írd meg milyennek találtad a hatást! Köszönöm az infót a Solioról, ha nem bánod kiegészítem azzal a felsorolást, pláne hogy bitang jó áron vetted :) Egyébként szerintem sem vészes az illata, meg lehet szokni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Yves Rochernak használtam már egy argán tusiját. Most egy Fa tusim van mandula és argán olajos, és a testápolója is olyan, mondjuk nem tudom mennyi van benne, de krémmánián néztem sokan dicsérik, finom az illata, mindenképpen írok róla tesztet, ha használatba kerül ^^ De az Yves Rocher tusi nagyon klassz volt :)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...