2013. szeptember 22., vasárnap

Vasárnapi finomság - Házi müzliszelet


Egyszerűen elkészíthető, egészséges finomság. Lusta vasárnap délutánokon simán összedobható, nincs vele sok macera.


Bármit lehet bele tenni a kókuszreszeléktől az aszalt gyümölcsökön keresztül a különböző olajos magvakig. Persze csokidarabkáknak is van némi keresnivalójuk benne akár. De lehet bele lime vagy citromhéjat is reszelni.


Az alap az mindig zabpehely nálam, ehhez szoktam hozzákeverni mindenféle egyebet, jelen esetben vörösáfonyát, napraforgómagot és kókuszreszeléket. Ehhez adtam egy kis kókuszolajat majd nyírfacukrot és egy kis mézet - ez kellett ahhoz hogy normálisan összeálljon. A lényeg hogy az alap jól összeragadjon, tapadjon ezt bármiféle zsiradékkal illetve kevés mézzel lehet elérni - olvasztott vajat is lehet használni, azzal könnyebb. Mennyiségeket nem írok, egyrészt mert nem emlékszem, nem is figyeltem, másrészt meg attól függően más az állaga hogy mit tesztek bele. A kókuszreszelék például jól felveszi a nedvességet tehát nekem kicsit több kókuszolaj kellett. A lényeg hogy kemény de összetapadt masszát kapjatok.
Majd beletömködtem a Madeleine formákba és 180 fokon addig sütöttem míg kicsit pirulni kezdett a teteje. Hagytam hűlni és rákészültem hogy morzsánként kell majd kikaparni a formákból De nem! Simán kijött :) El voltam ragadtatva :)

Madeleine forma helyett szerintem bármilyen szilikonos formában lehet sütni, vagy akár csinálhatunk kis gombóckákat belőle és akkor müzligolyó lesz, vagy rudakat is sodorhatunk. Igazi müzliszelet formát nehéz elérni mert nem mondanám hogy könnyen vágható, de lehet vele kísérletezni.

Végül a kihűlt müzlimadeleineket egy dobozban célszerű hűtőben tárolni, mert egyrészt visszakeményedik a vaj vagy kókuszolaj benne és ettől jobb lesz az állaga, másrészt tovább eláll. ( 3-4 napot mondanék )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...