2013. május 26., vasárnap

NOTD - Silver Foil







Nagyon régóta vadásztam, hogyan lehet ilyen körömlakkra szert tenni, aztán rájöttem hogy ilyen körömlakkra nem lehet szert tenni. Szóval bementem egy műkörmös kellékeket kínáló kis boltba és ott szereztem be Moyra ezüstszínű fóliát és hozzá ragasztót. 



Célszerű valami fóliával hasonló színű körömlakkal előtte lekenni a körmeinket, hogy amikor kopik akkor inkább az látszódjon. Aztán ha megszáradt akkor rá kell kenni a ragasztót és várni míg az áttetszővé válik, kb. 2 perc - ez egy fontos fázis mert ha nem várjuk meg míg rendesen megszárad akkor rútul beleragad a fólia amikor lehúzzuk. Olyannak kell lennie hogy amikor hozzáérünk kábé olyannak érezzük mint egy Post-it ragadós részét, de ne legyen már nedves a ragasztótól. A körömfóliából a köröm méreténél éppen egy picit nagyobb darabokat vágunk. Ráhelyezzük a körömre, a minta, szín stb. legyen felül - esetemben az ezüstszín -  és alaposan rányomkodjuk, én egy pálcikával is körbe szoktam nyomkodni óvatosan. Majd a fóliát először óvatosan megpróbáljuk lehúzni, ha ellenállást tapasztalunk akkor még visszatesszük és enyhén rányomkodjuk azt a részt. Ha mindent jól csináltunk akkor szépen lejön az immár üres fóliánk és a szín ott marad a körmünkön.



Egyetlen baj van ezzel, hogy ha tartóssá akarjuk tenni, akkor le kell fedni valamilyen fedőlakkal, különben minden egyes kézmosásnál kopik egy sort a fólia. Így persze max. fél napig tart ki. A sima fóliákra lehet hogy jó bármilyen fedőlakk, de az ilyen metálos fóliát ha bekenjük akkor "összegyűri",  persze úgy is valamelyest látványos lesz, de nem ilyen tükrös-fémes. Én próbáltam többfélét is, de még nem találtam meg az igazit, de ha egyszer meglesz az a fedőlakk ami nem roncsolja szét ezt a végeredményt akkor mindenképpen tudatom veletek :) Addig is ezt a fajta manikűrt csak pár órás különleges alkalmakra javaslom, megfelelő színű alaplakkal alatta.

Persze egyszerűbben is megoldható az egész, itt lehet rengeteg féle körömfólia matricát vásárolni:


Nail Art Foil Tutorial: 

First you apply a base coat, then a nail polish matching the colour of the foil because it will worn away fast and it looks better if the nail polish is shown under the foil.
Wait until the nail polish is dry but not completely and stays a little bit sticky, and apply the foil, press down gently with a wooden stick and then remove the foil. It is much better if you use a special glue for nail foil, apply the glue and wait for at least 2 minutes to dry and apply the foil with shiny side up, rub over with a wooden stick, then remove it carefully.
It won't last long unless you apply a top coat, but it's hard to find one really good for nail foil art. Quick dry top coats are absolutely not for foil art!

An easier way to that look: Nail Foil Stickers, you can buy them here:

2 megjegyzés:

  1. Zseniális :) beleszerettem, ilyet én is fogok készíteni! A Mester utcánál lévő Moyrában vetted? (és amúgy milyen árban vannak a kicsikék?)

    VálaszTörlés
  2. Egy olyan mindenes körmöskellékesnél vettem, de egyébként a Moyra webshopban is lehet kapni, a ragasztó és a fólia is 1.490 Ft. Arany sajnos nem volt, még azt beszerzek majd :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...